Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
VeruitDeBeste Brons

|
Geplaatst: Di 27 Okt 2009 19:23 Onderwerp: Fietsen per te VDB! |
|
|
Frank was voor de zomervakantie al mijn inspiratie om meer met fietsen bezig te zijn. Eerst op een wat simpele fiets. Maar binnen 4 weken ga ik een echte racefiets aanschaffen.
Franks dood was de druppel om dit op een serieuzere manier aan te pakken. De eerste week na zijn dood kon ik het even niet meer opbrengen om op de fiets te stappen, maar zondag ben ik weer begonnen. Soms had ik zelfs even zo'n moment dat je lijkt te zweven. Ik denk dat meer fietsers dit herkennen, even de handjes los op het stuur en meer aerodynamisch zitten. Lange broek aan, want trainen doe je met lange broek zei Frank ooit.
Uiteraard ga ik met mijn nieuwe aankoop ook aandacht besteden voor een piekfijne uitrusting, wat voor Frank zo belangrijk was.
Frank zal altijd mijn inspiratie blijven als ik kramp voel in mijn benen, als ik val en weet ik niet wat breek. Maar vooral op momenten dat ik dat ik mijn benen niet zal voelen en door het landschap scheer.
Ik kan niet wachten tot ik mijn echte racefiets heb!
Ik vergeet jou nooit als renner en als mens!
Maar voor wie moeten wij nu supporteren Frank, nu jij niet meer bent?
Ik denk dat jij content zou zijn als ik vanaf nu mijn steun geef aan renners als Hoogerland, Boom en Gilbert. Altijd in het achterhoofd genomen dat jij meer klasse hebt dan welke renner ook!
Het ga je goed daarboven, ik hoop dat je me ziet fietsen over 4 weken! |
|
Naar boven |
|
 |
franky Site Admin

|
Geplaatst: Di 27 Okt 2009 23:17 Onderwerp: Re: Fietsen per te VDB! |
|
|
VeruitDeBeste schreef: | Frank was voor de zomervakantie al mijn inspiratie om meer met fietsen bezig te zijn. Eerst op een wat simpele fiets. Maar binnen 4 weken ga ik een echte racefiets aanschaffen.
Franks dood was de druppel om dit op een serieuzere manier aan te pakken. De eerste week na zijn dood kon ik het even niet meer opbrengen om op de fiets te stappen, maar zondag ben ik weer begonnen. Soms had ik zelfs even zo'n moment dat je lijkt te zweven. Ik denk dat meer fietsers dit herkennen, even de handjes los op het stuur en meer aerodynamisch zitten. Lange broek aan, want trainen doe je met lange broek zei Frank ooit.
Uiteraard ga ik met mijn nieuwe aankoop ook aandacht besteden voor een piekfijne uitrusting, wat voor Frank zo belangrijk was.
Frank zal altijd mijn inspiratie blijven als ik kramp voel in mijn benen, als ik val en weet ik niet wat breek. Maar vooral op momenten dat ik dat ik mijn benen niet zal voelen en door het landschap scheer.
Ik kan niet wachten tot ik mijn echte racefiets heb!
Ik vergeet jou nooit als renner en als mens!
Maar voor wie moeten wij nu supporteren Frank, nu jij niet meer bent?
Ik denk dat jij content zou zijn als ik vanaf nu mijn steun geef aan renners als Hoogerland, Boom en Gilbert. Altijd in het achterhoofd genomen dat jij meer klasse hebt dan welke renner ook!
Het ga je goed daarboven, ik hoop dat je me ziet fietsen over 4 weken! | weet je wie mijn aandacht dit seizoen echt wel heeft getrokken : Edvald Boasson Hagen; maar nee hij kan ook Frank niet vervangen dit kan niemand voormij ! |
|
Naar boven |
|
 |
pat Brons
|
Geplaatst: Wo 28 Okt 2009 11:01 Onderwerp: |
|
|
Idem voor mij, geen enkele renner zal ooit nog kunnen losweken wat VDB bij mij losweekte als renner.
Al heb ik het wel voor Gilbert, die andere Waal. Hij heeft zeker talent, een pak minder dan VDB, maar hij werkt er wel hard voor heb ik de indruk en de resultaten volgen. Bovendien is het een beetje een type als VDB, hij kan ook wat bergop fietsen (en dit itt onze Vlaamse coureurkes die meestal al moeten lossen als er een 'brug' in het parcours zit, type Boonen dus).
Verder vond ik Ricco toch ook wel een straf rennertje. Die had heel wat lef en kon -net als zijn grote idool Pantani - bergop stevig doorfietsen. OK, hij is betrapt op doping, maar ik geloof niet dat de andere toppers dopingvrij fietsen, dus blijf ik hem een goed renner vinden. Iemand die durft aanvallen (net als Gilbert) en de koers aantrekkelijk maakt.
Greg Van Avermaet heeft ook klasse al had ik er dit jaar wel wat meer van verwacht. Volgend jaar misschien de grote doorbraak voor hem?
Verder konden Haussler en Hagen ook mij bekoren dit jaar.
Maar ik zal er maar mee stoppen want er moet hier nog gewerkt worden ook  |
|
Naar boven |
|
 |
franky Site Admin

|
Geplaatst: Wo 28 Okt 2009 18:03 Onderwerp: |
|
|
pat schreef: | Idem voor mij, geen enkele renner zal ooit nog kunnen losweken wat VDB bij mij losweekte als renner.
Al heb ik het wel voor Gilbert, die andere Waal. Hij heeft zeker talent, een pak minder dan VDB, maar hij werkt er wel hard voor heb ik de indruk en de resultaten volgen. Bovendien is het een beetje een type als VDB, hij kan ook wat bergop fietsen (en dit itt onze Vlaamse coureurkes die meestal al moeten lossen als er een 'brug' in het parcours zit, type Boonen dus).
Verder vond ik Ricco toch ook wel een straf rennertje. Die had heel wat lef en kon -net als zijn grote idool Pantani - bergop stevig doorfietsen. OK, hij is betrapt op doping, maar ik geloof niet dat de andere toppers dopingvrij fietsen, dus blijf ik hem een goed renner vinden. Iemand die durft aanvallen (net als Gilbert) en de koers aantrekkelijk maakt.
Greg Van Avermaet heeft ook klasse al had ik er dit jaar wel wat meer van verwacht. Volgend jaar misschien de grote doorbraak voor hem?
Maar ik zal er maar mee stoppen want er moet hier nog gewerkt worden ook  | ik ben zeker geen boonen fan maar als je zegt dat die kerel geen brug op kan dan heb je nog niet veel koers gezien !!!! als je ziet wat die kerel in de rvv presteerd dan kunde echt wel korte hellingen aan. hij is idd niet het type voor de cols maar hellingen van max 2 km daar is hij met zijn explosiviteit zelfs bij de betere van t pak. |
|
Naar boven |
|
 |
pat Brons
|
Geplaatst: Wo 28 Okt 2009 19:11 Onderwerp: |
|
|
franky schreef: | pat schreef: | Idem voor mij, geen enkele renner zal ooit nog kunnen losweken wat VDB bij mij losweekte als renner.
Maar ik zal er maar mee stoppen want er moet hier nog gewerkt worden ook  | ik ben zeker geen boonen fan maar als je zegt dat die kerel geen brug op kan dan heb je nog niet veel koers gezien !!!! als je ziet wat die kerel in de rvv presteerd dan kunde echt wel korte hellingen aan. hij is idd niet het type voor de cols maar hellingen van max 2 km daar is hij met zijn explosiviteit zelfs bij de betere van t pak. |
Brug bij wijze van spreken hé Franky, vandaar tussen haakjes
Maar als hij op hellingen tot 2 km bij de beteren is, waarom kan hij dan bvb de Amstel niet aan?
Boonen is voor mij een Vlaamse coureur. Goed in de Vlaamse koersen. Van zodra er wat geklommen moet worden kan hij niet meer mee, vandaar die 'brug'. Maar we wijken eigenlijk af.. |
|
Naar boven |
|
 |
Fransesco Del Pantalone GOLDEN MEMBER

|
Geplaatst: Wo 28 Okt 2009 21:21 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij kan boonen de amstel wel perfect aan. Het probleem is daar dat de finish op de top van de Cauberg ligt. Dat is meer iets voor mannen als Valverde, Cunego, Rebellin, schleck,...
Boonen piekt ook naar Ronde VVl en PR, daarna is het op bij hem wat het voorjaar betreft.
Maar we wijken idd. discussies over boonen kunnen beter in een ander topic. |
|
Naar boven |
|
 |
franky Site Admin

|
Geplaatst: Wo 28 Okt 2009 22:24 Onderwerp: |
|
|
pat schreef: | franky schreef: | pat schreef: | Idem voor mij, geen enkele renner zal ooit nog kunnen losweken wat VDB bij mij losweekte als renner.
Brug bij wijze van spreken hé Franky, vandaar tussen haakjes
Maar als hij op hellingen tot 2 km bij de beteren is, waarom kan hij dan bvb de Amstel niet aan?
Boonen is voor mij een Vlaamse coureur. Goed in de Vlaamse koersen. Van zodra er wat geklommen moet worden kan hij niet meer mee, vandaar die 'brug'. Maar we wijken eigenlijk af.. | ik begrijp uw uitspraak wel perfect daarom dat ik ook die 2 km aanhaal weet je kijk de beelden van de laatste 5 wk's nog eens hé en kijk dan nog eens of Boonen een brug opkan??
alé vanaf nu terug ontopic. |
|
Naar boven |
|
 |
pat Brons
|
Geplaatst: Do 29 Okt 2009 10:58 Onderwerp: |
|
|
Of naar de beelden van het BK in Ronse en Aywaille. Telkens respectievelijk Devolder of Gilbert aangingen moest hij passen. En dat waren nochtans verre van lastige hellingen. In Aywaille was het echt Ardennenonwaardig. En dat puistje lag dan ook nog eens vlak na de aankomst zodat de beste van die dag nooit alleen kon wegblijven want er bleven nog teveel vlakke kilometers over. Spijtig voor Gilbert, want hij was die dag 10 keer beter dan al de rest samen. Ik snap niet dat ze dat parcours niet wat meer op zijn maat gemaakt hadden (het is toch zijn 'achtertuin'), ofwel een echte Ardennenhelling (nu was het echt om bij te wenen, in de Vlaamse Ardennen vind je 100 lastiger hellingetjes) erin ofwel aankomst boven of de helling op een paar km van de aankomst of zo, ... Dan had Gilbert zeker gewonnen. En dat was de enige die daar verdiende te winnen. |
|
Naar boven |
|
 |
storm09 Gast
|
Geplaatst: Do 29 Okt 2009 20:34 Onderwerp: er is maar een GOD |
|
|
en die is nu niet meer onder ons niemand kan en zal hem nooit vervangen het is als je eerste liefde of je grootste liefde als die uit is dan ben je steeds op zoek naar iets wat er niet meer is en niet meer zal zijn
R.I.P
frank
frans linn  |
|
Naar boven |
|
 |
VeruitDeBeste Brons

|
Geplaatst: Di 10 Nov 2009 18:57 Onderwerp: |
|
|
Zoals ik eerder in dit topic aangaf, ben ik vanaf de dood van VDB serieus gaan investeren in het koersen. Voor mij ook een manier om om te gaan met zijn dood.
Vandaag mijn eerste koersbril over de post gehad.
Ik had hem expres uitgezocht in de stijl van VDB:
Ik opende net het pakketje en onderin de doos vond ik het volgende briefje:
Jullie mogen mij er best om uitlachen, maar ik kreeg even een rilling. Ik vond het ook raar, want in mijn vorige bestelling via dezelfde zaak zat geen briefje. |
|
Naar boven |
|
 |
Roubaix2012 Brons
|
Geplaatst: Di 10 Nov 2009 19:07 Onderwerp: |
|
|
Symbolisch Veruitdebeste....misschien bestaan geesten wel...
Frank zal je vanaf nu controleren of je wel sierlijk op je fiets zit, of je wel de juiste koerstactiek aanhoudt, of je wel op de juiste plaats demarreert,...en jij zal niets liever doen dan luisteren naar z'n goede raad.
By the way en jou nog vergeten te zeggen: sta ook op het punt om m'n ijzeren monster door een carbon juweel te vervangen en er tiptop uit te zien...
Veel plezier ermee ! |
|
Naar boven |
|
 |
VeruitDeBeste Brons

|
Geplaatst: Di 10 Nov 2009 19:09 Onderwerp: |
|
|
Roubaix2012 schreef: | Symbolisch Veruitdebeste....misschien bestaan geesten wel...
Frank zal je vanaf nu controleren of je wel sierlijk op je fiets zit, of je wel de juiste koerstactiek aanhoudt, of je wel op de juiste plaats demarreert,...en jij zal niets liever doen dan luisteren naar z'n goede raad.
By the way en jou nog vergeten te zeggen: sta ook op het punt om m'n ijzeren monster door een carbon juweel te vervangen en er tiptop uit te zien...
Veel plezier ermee ! |
Dank voor je inlevende reactie Zo zie ik het ook! We zullen ons altijd toetsen aan Frank. Hij was de grootmeester in het wielrennen!
Jij ook veel succes en geniet ervan! |
|
Naar boven |
|
 |
storm09 Gast
|
Geplaatst: Za 21 Nov 2009 01:17 Onderwerp: ik was |
|
|
vorige week zondag met me vriendin en me zoontje op het strand in een een strand cafe toen draaiden ze daar Joe Dassin - L`ete Indien , Indian Summer dit nummer ik dagt dat frank er ff was maar dat was in me gedagte
r.i.p vdb
ik draai het nummer nu ook en het gaat me aan het hart |
|
Naar boven |
|
 |
|